top of page

סקוואטים בעצירת נשימה~אימון לצלילה חופשית - APNEA SQUATS

עודכן: 5 באפר׳ 2022

לנו בצלילה חופשית ישראל כבר נשבר השנורקל מכל נושא ההסגר על הים וההוראות המבולבלות שמנהיגי מדינת ישראל פוקדים עלינו. יש אור בקצה המנהרה! ממש עוד מעט יפתחו לנו חזרה את הים האדום באילת, ונחזור להנות ממנו ומהחופש שבצלילה חופשית (אינשאללה).

כן כן ממש עוד קצת נוכל להימרח בקונדישינר (אקולוגי כמובן), לעלות על חליפה, סנפירים ושאר ירקות, ונתחיל לצלול סוף כל סוף. אבל כשנשארים יבשים כל כך הרבה זמן הגוף מחליד (לא עלינו) ואנחנו מאוד ממליצים להתכונן מראש לפני הכניסה למים.

לכן הכנו לכם סרטון קצר שיעזור לכם להתמודד עם רמה גבוהה של חומצת חלב (lactic acids) שגופנו מייצר, בעיקר במהלך צלילה בסגנון משקל קבוע או אבטוח של בן זוגנו היקר לנו מכל. בסרטון הבא ה MASTER INSTRUCTOR שלנו אדם הייל ידגים כיצד לבצע אימון סקווטים בסגנון פירמידה (הסבר בכתב ממשיך מתחת לסרטון) :


  • כמה נקודות חשובות לפני שמתחילים לתרגל: לדעת איך מבצעים סקוואט כמו שצריך מומלץ לתרגל עם בן זוג או לחילופין בסביבה רכה (דשא, חול וכו) לא חייב אבל נחמד לבצע את התרגיל עם קליפס אף.


עומדים במקום בטוח ומתחילים להירגע (אי צורך בהמון זמן הכנה, כמה נשימות יספיקו)

שואפים נשימה 1 ועושים 1 סקוואט, לאחר הסקוואט נושפים את האוויר בכל הסבבים.

נשימה 1 ועושים 2 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 3 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 4 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 5 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 6 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 7 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 8 סקוואטים.

היה נחמד? יופי!

עכשיו ממשיכים:

נשימה 1 ועושים 7 סקוואטים.

נשימה 1 ועושים 6 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 5 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 4 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 3 סקוואטים

נשימה 1 ועושים 2 סקוואטים

נשימה 1 ועושים סקוואט 1


ניתן לבצע גם יותר מסט אחד. לא לשכוח לבצע מתיחות כהלכה לאחר התרגול. כל הרעיון מאחורי אימון הפירמידה הוא להתרגל לרמות חומצות חלב גבוהות, בליווי נגיעות של CO2, כך שאין צורך לנשום יותר מידי לפני הסקוואטים וניתן לבצע אותם בכל זמן במהלך היום (לפני האוכל או אחרי) ולשנות את כמות הסקוואטים בפירמידה לפי רצונכם האישי לאותו היום. תהנו ושיהיה בהצלחה - שתפו אותנו וספרו לנו איך היה לכם!


מציג: אדם הייל

140 צפיות0 תגובות
bottom of page